Marco Polo II
Glavni cilj programa Marco Polo II je smanjenje opterećenja cestovnog prometa i smanjenje njegova negativnog učinka na okoliš kroz usmjeravanje prometa sa cesta na priobalnu plovidbu, željeznicu i unutarnju plovidbu.
Program traje od 2007. do 2013. godine, s ukupnim budžetom od 450 milijuna € za 27 država članica. Države koje nisu članice EU mogu sudjelovati u programu sklapanjem Memoranduma o razumijevanju s EZ i uplatom troškova osiguranja. Na taj način omogućilo se je sudjelovanje i Norveške, Islanda i Lihtenštajna. Republika Hrvatska je 1. listopada 2008. godine potpisala Memorandum s Europskom Komisijom te se je formalnom ratifikacijom na posljednjoj sjednici Hrvatskog Sabora omogućilo sudjelovanje i svih gospodarskih subjekata iz Republike Hrvatske u programu.
Sudjelovanje u programu podrazumijeva prijavu projektnih prijedloga sukladno zadanoj proceduri izrade projektne dokumentacije, s time da se Pozivi na dostavu projektnih prijedloga objavljuju jednom godišnje.
Program podupire projekte na međunarodnim prometnim dionicama, što znači da projekte mogu prijavljivati konzorciji sastavljeni od najmanje dva ili više subjekta, osnovana u najmanje dvije različite države članice ili jedne države članice i jedne bliske treće zemlje.
Program podržava pet vrste aktivnosti:
- novi ili značajno izmijenjen postojeći servis
- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm prebačenih
- minimalni iznos subvencije 0,5 mil. € (najmanje 60 mil. tkm prebačenih godišnje ili 13 mil. tkm na unutarnjim pl. putovima)
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 3 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
mjerljivi parametar nije modalno prebacivanje već smanjenje zagušenja prometa npr. uspostava "motorways of the sea" na one-stop shop principu
- minimalni iznos subvencije 2 mil. €
- najmanje 30 mil. tkm prebačeno godišnje
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godina
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm prebačenih
- minimalni iznos subvencije 2,5 mil. €
- najmanje 200 mil. tkm prebačeno godišnje
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
- stvarno, mjerljivo i održivo smanjenje cestovnog prometa za bar 10 % tereta
- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm (ili 25 vozila po km)
- minimalni iznos subvencije 1 mil. € (najmanje 80 mil. tkm ili 4 mil. vozila po km godišnje)
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
- maksimalno se sufinancira 50 % projekta
- minimalni iznos subvencije 0,25 mil. €
- trajanje projekta do 2 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- distribucija rezultata
Na razini Europske komisije program koordinira Glavna uprava za energetiku i promet (DG-TREN), a u Hrvatskoj je za pristupanje programu i njegovu provedbu zaduženo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (http://www.mmpi.hr). Klaster intermodalnog prijevoza kao koordinator projekata (http://www.shortsea.hr/index.htm) pruža pomoć svim gospodarstvenicima bilo informacijom ili aktivnim sudjelovanjem u pripremi projektne dokumentacije.
Detaljnije informacije o programu moguće je naći na internet stranici
http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/home/home_en.htm
Program traje od 2007. do 2013. godine, s ukupnim budžetom od 450 milijuna € za 27 država članica. Države koje nisu članice EU mogu sudjelovati u programu sklapanjem Memoranduma o razumijevanju s EZ i uplatom troškova osiguranja. Na taj način omogućilo se je sudjelovanje i Norveške, Islanda i Lihtenštajna. Republika Hrvatska je 1. listopada 2008. godine potpisala Memorandum s Europskom Komisijom te se je formalnom ratifikacijom na posljednjoj sjednici Hrvatskog Sabora omogućilo sudjelovanje i svih gospodarskih subjekata iz Republike Hrvatske u programu.
Sudjelovanje u programu podrazumijeva prijavu projektnih prijedloga sukladno zadanoj proceduri izrade projektne dokumentacije, s time da se Pozivi na dostavu projektnih prijedloga objavljuju jednom godišnje.
Program podupire projekte na međunarodnim prometnim dionicama, što znači da projekte mogu prijavljivati konzorciji sastavljeni od najmanje dva ili više subjekta, osnovana u najmanje dvije različite države članice ili jedne države članice i jedne bliske treće zemlje.
Program podržava pet vrste aktivnosti:
1. aktivnosti izmjene modaliteta transporta (modal shift actions)
podrazumijeva svaku aktivnost koja direktno, mjerljivo i brzo preusmjerava teretni transport sa ceste na SSS, željeznicu, unutarnje plovne putove, ili kombinaciju transportnih modaliteta pri čemu su cestovna putovanja što kraća, pod uvjetom da ona nije katalizatorska aktivnost. To uključuje, gdje je moguće, aktivnosti kod kojih je izmjena modaliteta rezultat razvoja već postojećih usluga.- novi ili značajno izmijenjen postojeći servis
- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm prebačenih
- minimalni iznos subvencije 0,5 mil. € (najmanje 60 mil. tkm prebačenih godišnje ili 13 mil. tkm na unutarnjim pl. putovima)
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 3 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
2. katalizatorske aktivnosti (catalyst actions)
se odnose na svaku inovativnu aktivnost s ciljem savladavanja značajnih strukturalnih barijera u teretnom prijevozu u Europskoj zajednici koje opstruiraju efikasno funkcioniranje tržišta, kompetitivnost SSS-a, željeznice, unutarnje plovidbe, i/ili efikasnosti transportnih lanaca koji ove transportne modalitete koriste, uključujući i modifikaciju ili izgradnju sporedne infrastrukturemjerljivi parametar nije modalno prebacivanje već smanjenje zagušenja prometa npr. uspostava "motorways of the sea" na one-stop shop principu
- minimalni iznos subvencije 2 mil. €
- najmanje 30 mil. tkm prebačeno godišnje
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godina
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
3. morske autoceste (motorways of the sea action)
se odnosi na svaku inovativnu aktivnost koja preusmjerava teretni promet sa ceste na SSS, ili kombinaciju SSS-a s ostalim modalitetima transporta pri čemu se cesta koristi minimalno. Aktivnosti ove vrste mogu uključivati modifikaciju ili izgradnju sporedne infrastrukture neophodne za implementaciju intermodalnih pomorskih transportnih usluga visoke frekvencije i obima. Pri tome se preferira korištenje ekološki prihvatljivih transportnih modela kao što su unutarnja plovidba i željeznica za prijevoz u unutrašnjosti i integrirane usluge od vrata-do vrata.- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm prebačenih
- minimalni iznos subvencije 2,5 mil. €
- najmanje 200 mil. tkm prebačeno godišnje
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
4. aktivnosti izbjegavanja cestovnog preopterećenja (traffic avoidance action)
uključuju inovativne aktivnosti koje integriraju transport u proizvodnu logistiku kako bi se izbjegla velika količina cestovnog transporta, da pri tome nema štetnog utjecaja na proizvodne kapacitete i radnu snagu. Aktivnosti ove vrste mogu uključivati modifikaciju ili izgradnju sporedne infrastrukture i opreme.- stvarno, mjerljivo i održivo smanjenje cestovnog prometa za bar 10 % tereta
- sufinanciranje u iznosu od 2 € za 500 tkm (ili 25 vozila po km)
- minimalni iznos subvencije 1 mil. € (najmanje 80 mil. tkm ili 4 mil. vozila po km godišnje)
- maksimalno se sufinancira 35 % projekta
- trajanje projekta do 5 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- održivost servisa po isteku financiranja
5. zajedničke obrazovne aktivnosti (common learning actions)
kojima je cilj unapređivanje znanja na području logistike teretnog prijevoza te poticanje međusobne suradnje.- maksimalno se sufinancira 50 % projekta
- minimalni iznos subvencije 0,25 mil. €
- trajanje projekta do 2 godine
- obvezan izostanak utjecaja na konkurenciju
- distribucija rezultata
Na razini Europske komisije program koordinira Glavna uprava za energetiku i promet (DG-TREN), a u Hrvatskoj je za pristupanje programu i njegovu provedbu zaduženo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (http://www.mmpi.hr). Klaster intermodalnog prijevoza kao koordinator projekata (http://www.shortsea.hr/index.htm) pruža pomoć svim gospodarstvenicima bilo informacijom ili aktivnim sudjelovanjem u pripremi projektne dokumentacije.
Detaljnije informacije o programu moguće je naći na internet stranici
http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/home/home_en.htm